ЄВРОПЕЙСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ПОСІВ 1-ШЕ МІСЦЕ СЕРЕД ПРИВАТНИХ ЗВО УКРАЇНИ ТА 53-ТЄ З 313 У ЗАГАЛЬНОМУ РЕЙТИНГУ УКРАЇНСЬКИХ ЗВО ЗА WEBOMETRICS

 
img

Європейський університет посів перше місце серед приватних ЗВО України та 53-тє з 313 у загальному рейтингу українських ЗВО за Вебометричним рейтингом університетів світу Webometrics.

 

Вебометричний рейтинг університетів світу (Webometrics ranking of world’s universities) — один з рейтингів університетів світу, за яким аналізують ступінь представлення діяльності університетів в Інтернет-просторі.

 

Рейтинг складають з 2004 року і публікують двічі на рік. Його складає Лабораторія кіберметрики («Cybermetrics Lab») Національної дослідницької ради Іспанії («Spanish National Research Council», CSIC), яка діє при Міністерстві науки та інновацій Іспанії.

 

Первинною метою рейтингу є сприяння академічної присутності в Інтернеті, підтримання відкритого доступу для значного збільшення передачі наукових і культурних знань в університетах світу.

 

Для того, щоб досягти цієї мети, публікація рейтингів є одним з найбільш потужних і ефективних інструментів для запуску і консолідації процесів зміни в наукових колах, підвищення прихильності науковців і створення вкрай необхідних у 21 сторіччі довгострокових стратегій. Мета полягає в тому, щоб не оцінювати Web-сайти, їх дизайн і юзебіліті або популярності їх змісту в залежності від кількості візитів або відвідувачів. Web-показники повинні оцінювати діяльність університетів, з урахуванням його заходів та їх актуальності і впливу. Web-присутність повинна бути надійним дзеркалом університету.

 

Методологія Webometrics з липня 2012 року використовує наступні параметри:

 

1. PRESENCE (Присутність). Кількість присутніх на сайті університету сторінок усіх форматів, проіндексованих пошуковою системою Google – 20 %;

2. IMPACT (Вплив). Комбінація кількості зовнішніх гіперпосилань на домен університету (external inlinks) та кількості доменів, з яких ці посилання надходять (referring domains). Для збільшення валідності даних використовується два провайдера: Majestic SEO[2] та Ahrefs[3]. Тому результуючі значення external inlinks та referring domains обирається як максимальні з цих двох джерел. На думку авторів, кількість таких лінків свідчить про видимість університету і важливість опублікованих матеріалів (велика частина таких лінків служить подібно до цитування в бібліографії) – 50%;

3. OPENNESS (Відкритість). Кількість присутніх на сайті університету файлів у форматах Adobe Acrobat (.pdf), Microsoft Word (.doc, .docx) та Microsoft PowerPoint (.ppt), проіндексованих академічною пошуковою системою Google Scholar – 15%;

4. EXCELLENCE (Висока якість). Наукові статті, що опубліковані авторами університету в журналах, проіндексованих бібліометричною базою SCOPUS, та входять до складу 10% статей, найбільш цитованих у своїх наукових галузях за версією Scimago Group – 15%.

 

За матеріалами Вікіпедії.